Manažerské dovednosti
Co se v kurzu naučíte?
Cílem programu je zlepšit dovednosti v oblasti vedení lidí, motivace se zaměřením na oblast komunikace, inspirovat a motivovat účastníky pro jejich osobní a profesní rozvoj. Posílit vědomí o důležitosti komunikace mezi lidmi, podpořit a vylepšit schopnost jednat s ostatními k oboustranné spokojenosti.
Hlavní témata
-
Efektivní komunikace a odbourání bariér v komunikaci napříč firmou /týmem/ , typy chování a komunikace s různými komunikačními typy
-
Motivace na základě firemní kultury – posílení sebevědomí jak na úrovni osobní, tak profesionální
-
Řešení konfliktů, stres, syndrom vyhoření chování a komunikace člověka v zátěžových situacích
-
Motivace individuální a sebemotivace
-
Vedení lidí a řízení výkonu
-
Umění řídit svůj čas ve vztahu k pracovním činnostem a povinnostem – time management na prodejně
1. Komunikační dovednosti:
-
Vysvětlit význam komunikace pro jednotlivce
-
Seznámení se základními pravidly komunikace v obchodě
-
Posílit schopnost efektivně přenášet informace, emoce
-
Rozvíjet schopnost pozitivní komunikace v různých situacích s různými partnery
Obsah kurzu:
-
Co je komunikace
-
Proces komunikace – stádia a úskalí (formulace/předání/přijetí zprávy), bariéry
-
Komunikační typy, rozdílnost v úrovni a způsobu komunikace
-
Jak budovat vztah
-
Aktivní naslouchání – jak aktivně naslouchat a ovlivnit názory druhých
-
Konkrétní příklady jednání – rozbor
-
Řeč těla – neverbální komunikace
-
Základy rétoriky
2. Typologie osobnosti:
-
Kdo jsem a kým mohu být
-
Co je to typologie osobnosti a v čem mi usnadní komunikaci s druhými
-
Proč jsou lidé, kteří mi jsou nesympatičtí, aniž by promluvili
-
Jak mě vnímá okolí? A co s tím...
-
Jak mám komunikovat s různými typy osobností
-
Jak lépe řešit konflikty s různými typy osobností
Obsah kurzu:
-
Co je typologie a jaký je její význam v hodnocení druhých
-
Kdo jsem já ? / definice vlastního temperamentu a vliv na komunikaci nadřízený – kolega – zákazník…
-
Jak postupovat při posuzování druhých
-
Typologie osobnosti dle W. M. Marstona – typy lidí a jejich přirozený projev
-
Jak uplatnit poznatky z typologie člověka při komunikaci, volba strategie
-
Chyby při hodnocení druhého
-
Typy lidí a jejich přirozený projev v konfliktní situaci – jak jim porozumět – jak porozumět sobě.
3. Vedení lidí:
Účelem semináře je zdokonalit a rozvinout dovednosti manažerů v oblasti vedení lidí, získat základní návyky potřebné pro vedení pracovního týmu, seznámit se s různými styly vedení lidí, rozpoznat vlastní styl vedení. Účastníci programu získají základní informace o nových trendech, které se týkají řízení, zvýšení efektivity a zlepšování kvality na pracovišti.
Obsah kurzu:
-
Specifika manažerské činnosti (nároky a očekávání spojené s touto rolí …).
-
Styly vedení - co dané styly znamenají (objasnění pojmu, vysvětlení situací, ve kterých je vhodné ten který použít, pro které typy lidí podřízených je vhodný...)
-
Analýza týmu a volba vhodného stylu vedení
-
Delegování úkolů, Vedení pracovních porad/setkání
-
Zvládání konfliktních situací při řízení lidí
-
Kontrolování – konkrétní kroky vhodné pro „můj“ tým
-
Plánování a organizování – klíčové činnosti a parametry, které je potřeba plánovat
4. Řízení pracovního výkonu:
Cílem semináře je vysvětlit účel hodnocení pracovního výkonu ze strategického hlediska. Vysvětlit, jak tato činnost navazuje na další personální a firemní procesy – vysvětlení kontextu. Seznámit se s metodami, které jsou uplatňovány při hodnocení pracovního výkonu.
Obsah kurzu:
-
Identifikace – momentální stav ve společnosti
-
Role přímého nadřízeného (manažerský cyklus a vztah k řízení výkonnosti)
-
Jaký je vztah hodnocení k ostatním firemním procesům a jak na sebe navazují?
-
Popisy práce, kompetenční modely, jako základní vstup do „Hodnocení“
-
Základní principy hodnotícího procesu
-
Jak vést hodnotící pohovory - hraní rolí – vyzkoušení modelového hodnotícího pohovoru
5. Motivace pracovního týmu:
Cílem je seznámit účastníky se základy motivačních teorií a principy motivace, naučit je identifikovat individuální potřeby jednotlivců a převádět tuto znalost do schopnosti motivovat ostatní. Účastníci se seznámí jaký je vztah motivace k ostatním manažerským činnostem
Obsah kurzu:
-
Vymezení pojmu motivace, základní motivační teorie
-
Jaké způsoby motivace používáme (hmotná a nehmotná motivace)
-
Jak motivovat různé lidi/osobnosti
-
Jak zjistit individuální motivaci jedince
-
Delegování jako motivační faktor
-
Demotivátory
-
Sebemotivace a její principy
6. Základy Time managementu:
-
Vymezení pojmu motivace, základní motivační teorie
-
Jaké způsoby motivace používáme (hmotná a nehmotná motivace)
-
Jak motivovat různé lidi/osobnosti
-
Jak zjistit individuální motivaci jedince
-
Delegování jako motivační faktor
-
Demotivátory
-
Sebemotivace a její principy
Obsah kurzu:
-
Plánování času – základní vhled
-
Různé přístupy k plánování času a využití plánovacích pomůcek
-
Vyhodnocení současné situace - denní bilance
-
Priorita x cíl
-
Rovnováha v pracovních a nepracovních činnostech
-
Řízení času a stres
-
Práce s cíli - strategie
-
Delegování úkolů
-
Stanovování priorit a cílů pro tým/podřízené