top of page

Manažerské dovednosti

Co se v kurzu naučíte?  

Cílem programu je zlepšit dovednosti v oblasti vedení lidí, motivace se zaměřením na oblast komunikace, inspirovat a motivovat účastníky pro jejich osobní a profesní rozvoj. Posílit vědomí o důležitosti komunikace mezi lidmi, podpořit a vylepšit schopnost jednat s ostatními k oboustranné spokojenosti.

Hlavní témata

  • Efektivní komunikace a odbourání bariér v komunikaci napříč firmou /týmem/ , typy chování a komunikace s různými komunikačními typy

  • Motivace na základě firemní kultury – posílení sebevědomí jak na úrovni osobní, tak profesionální

  • Řešení konfliktů, stres, syndrom vyhoření chování a komunikace člověka v zátěžových situacích

  • Motivace individuální a sebemotivace

  • Vedení lidí a řízení výkonu

  • Umění řídit svůj čas ve vztahu k pracovním činnostem a povinnostem – time management na prodejně

   1. Komunikační dovednosti:

  • Vysvětlit význam komunikace pro jednotlivce

  • Seznámení se základními pravidly komunikace v obchodě

  • Posílit schopnost efektivně přenášet informace, emoce

  • Rozvíjet schopnost pozitivní komunikace v různých situacích s různými partnery

Obsah kurzu:

  • Co je komunikace

  • Proces komunikace – stádia a úskalí (formulace/předání/přijetí zprávy), bariéry

  • Komunikační typy, rozdílnost v úrovni a způsobu komunikace

  • Jak budovat vztah

  • Aktivní naslouchání – jak aktivně naslouchat a ovlivnit názory druhých

  • Konkrétní příklady jednání – rozbor

  • Řeč těla – neverbální komunikace

  • Základy rétoriky

   2. Typologie osobnosti:

  • Kdo jsem a kým mohu být

  • Co je to typologie osobnosti a v čem mi usnadní komunikaci s druhými

  • Proč jsou lidé, kteří mi jsou nesympatičtí, aniž by promluvili

  • Jak mě vnímá okolí? A co s tím...

  • Jak mám komunikovat s různými typy osobností

  • Jak lépe řešit konflikty s různými typy osobností

Obsah kurzu:

  • Co je typologie a jaký je její význam v hodnocení druhých

  • Kdo jsem já ? / definice vlastního temperamentu a  vliv na komunikaci nadřízený –  kolega – zákazník…

  • Jak postupovat při posuzování druhých

  • Typologie osobnosti dle W. M. Marstona – typy lidí a jejich přirozený projev

  • Jak uplatnit poznatky z typologie člověka při komunikaci, volba strategie

  • Chyby při hodnocení druhého

  • Typy lidí a jejich přirozený projev v konfliktní situaci – jak jim porozumět – jak porozumět sobě.

   3. Vedení lidí:

Účelem semináře je zdokonalit a rozvinout dovednosti manažerů v oblasti vedení lidí, získat základní návyky potřebné pro vedení pracovního týmu, seznámit se s různými styly vedení lidí, rozpoznat vlastní styl vedení. Účastníci programu získají základní informace o nových trendech, které se týkají řízení, zvýšení efektivity a zlepšování kvality na pracovišti.

Obsah kurzu:

  • Specifika manažerské činnosti (nároky a očekávání spojené s touto rolí …).

  • Styly vedení - co dané styly znamenají (objasnění pojmu, vysvětlení situací, ve kterých je vhodné ten který použít, pro které typy lidí podřízených je vhodný...)

  • Analýza týmu a volba vhodného stylu vedení

  • Delegování úkolů, Vedení pracovních porad/setkání

  • Zvládání konfliktních situací při řízení lidí

  • Kontrolování – konkrétní kroky vhodné pro „můj“ tým

  • Plánování a organizování – klíčové činnosti a parametry, které je potřeba plánovat

   4. Řízení pracovního výkonu:

Cílem semináře je vysvětlit účel hodnocení pracovního výkonu ze strategického hlediska. Vysvětlit, jak tato činnost navazuje na další personální a firemní procesy – vysvětlení kontextu. Seznámit se s metodami, které jsou uplatňovány při hodnocení pracovního výkonu.

Obsah kurzu:

  • Identifikace – momentální stav ve společnosti

  • Role přímého nadřízeného (manažerský cyklus a vztah k řízení výkonnosti)

  • Jaký je vztah hodnocení k ostatním firemním procesům a jak na sebe navazují?

  • Popisy práce, kompetenční modely, jako základní vstup do „Hodnocení“

  • Základní principy hodnotícího procesu

  • Jak vést hodnotící pohovory - hraní rolí – vyzkoušení modelového hodnotícího pohovoru

   5. Motivace pracovního týmu:

Cílem je seznámit účastníky se základy motivačních teorií a principy motivace, naučit je identifikovat individuální potřeby jednotlivců a převádět tuto znalost do schopnosti motivovat ostatní. Účastníci se seznámí jaký je vztah motivace k ostatním manažerským činnostem

Obsah kurzu:

  • Vymezení pojmu motivace, základní motivační teorie

  • Jaké způsoby motivace používáme (hmotná a nehmotná motivace)

  • Jak motivovat různé lidi/osobnosti

  • Jak zjistit individuální motivaci jedince

  • Delegování jako motivační faktor

  • Demotivátory

  • Sebemotivace a její principy

    6. Základy Time managementu:

  • Vymezení pojmu motivace, základní motivační teorie

  • Jaké způsoby motivace používáme (hmotná a nehmotná motivace)

  • Jak motivovat různé lidi/osobnosti

  • Jak zjistit individuální motivaci jedince

  • Delegování jako motivační faktor

  • Demotivátory

  • Sebemotivace a její principy

Obsah kurzu:

  • Plánování času – základní vhled

  • Různé přístupy k plánování času a využití plánovacích pomůcek

  • Vyhodnocení současné situace - denní bilance

  • Priorita x cíl

  • Rovnováha v pracovních a nepracovních činnostech

  • Řízení času a stres

  • Práce s cíli - strategie

  • Delegování úkolů

  • Stanovování priorit a cílů pro tým/podřízené

bottom of page